Topmenu

Informatie corona-vaccinatie in begrijpelijke taal


Er is een speciale prik tegen het corona-virus.
Een grote groep cliënten van Ons Tweede Thuis is waarschijnlijk snel aan de beurt voor de prik. 
Het gaat om cliënten:
– die 18 jaar of ouder zijn
– die bij Ons Tweede Thuis wonen én
– die zorg krijgen van de huisarts én arts verstandelijk gehandicapten of specialist ouderengeneeskunde.
Weet je niet zeker of je bij die groep hoort? Mail dan even naar corona@onstweedethuis.nl.

Denk erover na of je de prik tegen het corona-virus wel of niet wilt hebben.
Praat er met anderen over, met je begeleider of familie.
Jij mag zelf beslissen. 
Je keuze zetten we in je ecd (elektronisch cliëntendossier)

 

 

Kies je ervoor om de prik te krijgen?
Je krijgt de prik in je bovenarm.
Na drie weken krijg je nog een prik.
De vaccinatie werkt het beste als je twee prikken krijgt.

 

 

Het duurt een tijd voordat iedereen een prik heeft gekregen.
Daarom moeten we nog volhouden en voorzichtig blijven.

Dus nog steeds: afstand houden, handen wassen, zo veel mogelijk thuis blijven en mondkapjes op. 

Meer informatie in begrijpelijke taal

Hieronder vind je links naar meer informatie.
Het is steeds dezelfde informatie: afwisselend met of zonder tekst of afbeeldingen.
Onderaan vind je een link naar het filmpje van Steffie over de vaccinatie tegen het corona-virus.

 

 

folder uitleg vaccinatie in begrijpelijke taal

 

 

 

poster uitleg vaccinatie in beeld

 

 

 

 

poster uitleg vaccinatie in beeld en tekst

 

 

 

 

 

uitleg vaccinatie in tekst

 

 

Cliënten vertellen over de coronavaccinatie

Steffie legt het vaccin tegen corona-virus uit

Toestemmingsformulier corona-vaccinatie cliënt 

Informatie over corona vaccinatie van de Rijksoverheid

Informatie over registratie RIVM

Informatie over vaccin Pfizer

Klik hier om terug te gaan naar de pagina informatie corona.