Topmenu

Ons Tweede Thuis

Informatie corona-vaccinatie in begrijpelijke taal

Na de prik

De vaccinatie van cliënten van Ons Tweede Thuis is in volle gang. Binnenkort heeft iedereen zijn tweede prik gehad. Maar wat dan? Moet je je nog steeds aan de regels houden en goed opletten? Ja! Want je begeleiders, familie en vrijwilligers hebben nog geen prik gehad. Kijk even naar het filmpje hiernaast.

De prik

Er is een speciale prik tegen het corona-virus.
Een grote groep cliënten van Ons Tweede Thuis is waarschijnlijk snel aan de beurt voor de prik.

Het gaat om cliënten:
- die 18 jaar of ouder zijn
- die bij Ons Tweede Thuis wonen én
- die zorg krijgen van de huisarts én arts verstandelijk gehandicapten of specialist ouderengeneeskunde.

Weet je niet zeker of je bij die groep hoort? Mail dan even naar corona@onstweedethuis.nl.

Denk erover na of je de prik tegen het corona-virus wel of niet wilt hebben.
Praat er met anderen over, met je begeleider of familie.
Jij mag zelf beslissen.
Je keuze zetten we in je ecd (elektronisch cliëntendossier)

Kies je ervoor om de prik te krijgen?
Je krijgt de prik in je bovenarm.
Na drie weken krijg je nog een prik.
De vaccinatie werkt het beste als je twee prikken krijgt.

Het duurt een tijd voordat iedereen een prik heeft gekregen.
Daarom moeten we nog volhouden en voorzichtig blijven.

Veel gestelde vragen over de prik tegen corona

Meer informatie in begrijpelijke taal

Hieronder vind je links naar meer informatie.
Het is steeds dezelfde informatie: afwisselend met of zonder tekst of afbeeldingen.
Onder het filmpje hiernaast vind je een link naar het filmpje van Steffie over de vaccinatie tegen het corona-virus.

Cliënten vertellen over de coronavaccinatie

Steffie legt het vaccin tegen corona uit