Topmenu

Klachten


We doen ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen. Als je ergens niet tevreden over bent, laat het ons weten! Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Klagen mag!

Een klacht hebben is niet leuk. Je voelt je misschien onbegrepen, boos of vervelend. 
Blijf er niet mee zitten, laat het ons weten.

Vertel waar je een klacht over hebt. Dat helpt ons om de zorg en ondersteuning te verbeteren. Vind je het lastig om over je klacht te praten? Weet je niet goed hoe je dit kunt doen? Of wil je eerst eens rustig met iemand praten over je klacht? Dat kan!

Vertrouwenspersoon klachten cliënten

De vertrouwenspersoon klachten cliënten helpt je graag. Die weet alles over klachten en is er om jou te helpen.

Samen zoeken we een oplossing

We proberen klachten snel mogelijk op te lossen. Dat is voor iedereen het prettigst. Heb je een klacht over iemand? Bespreek het eerst met die persoon. Door er samen over te praten, vinden we vaak al een oplossing. Vind je dit lastig? Vraag dan hulp aan de vertrouwenspersoon.

Externe klachtencommissie

Je kunt je klacht ook naar de externe onafhankelijke klachtencommissie sturen. Dat moet altijd schriftelijk. De vertrouwenspersoon kan je hierbij helpen. Deze klachtencommissie geeft advies aan de bestuurder van Ons Tweede Thuis.

Is je klacht nog niet opgelost?

We proberen om klachten binnen zes weken op te lossen. Ben je nog niet tevreden over de oplossing? Dan kun je een schriftelijke klacht sturen naar de Geschilleninstantie Gehandicaptenzorg. Als laatste mogelijkheid kun je je klacht voorleggen aan de rechter. De kosten voor een advocaat moet je dan zelf betalen.

Meer informatie?